Brev:
Kost og søvn - 11 mdr.
6. februar 2007
Alder:
11 mdr.
Kost og søvn - 11 mdr.
Hej Helen
Det går generelt godt med Signe. Nu bliver hun snart 1 år, og det er slet ikke til at forstå.
Jeg ville bare lige have din mening om hendes kost og søvn. Hendes dag ser således ud:
kl. 6.15 Vi står op og bliver klædt på
kl. 7.15 Havregrød med frugt eller øllebrød + sødmælk af kop
kl. 7.45 Køres i søvn på vej til dagplejen - sover en 1/2 til 1 time
kl. 9.00 Bolle med smør + vand af kop
kl. 11.30 Rugbrødshapsere med forskelligt pålæg - figenpålæg er favorit
kl. 12.00 Sover 1-2 timer
kl. 15.00 Yoghurt med frugt + frugt ved siden af + vand af kop
kl. 17.00 Nogle dage får hun lidt frugt, men det er sjældent
kl. 18.00 Vores aftensmad
kl. 19.30 Puttes til natten og sover indtil næste morgen (for det meste)
Vi har hovedet i blød hver dag for at finde på mad, der tilfredsstiller Signe. Hun vil spise selv, men kan kun spise med fingrene. Det begrænser jo lidt, da f.eks. ris er svære at spise nok af med fingrene. Vi får pastaskruer og stegte kartofler i tern. Hun er ikke glad for kogte kartofler uden sovs, og det bliver jo noget værre snask, hvis hun skal spise kartofler med sovs med fingrene. Kan du anbefale en god kogebog med opskrifter til "fingerspisende" børn?
Mange hilsner
Signes mor