Kost og søvn - 11 mdr.

6. februar 2007

Alder:
11 mdr.

Kost og søvn - 11 mdr.

Hej Helen

Det går generelt godt med Signe. Nu bliver hun snart 1 år, og det er slet ikke til at forstå.

Jeg ville bare lige have din mening om hendes kost og søvn. Hendes dag ser således ud:

kl. 6.15 Vi står op og bliver klædt på
kl. 7.15 Havregrød med frugt eller øllebrød + sødmælk af kop
kl. 7.45 Køres i søvn på vej til dagplejen - sover en 1/2 til 1 time
kl. 9.00 Bolle med smør + vand af kop
kl. 11.30 Rugbrødshapsere med forskelligt pålæg - figenpålæg er favorit
kl. 12.00 Sover 1-2 timer
kl. 15.00 Yoghurt med frugt + frugt ved siden af + vand af kop
kl. 17.00 Nogle dage får hun lidt frugt, ...

Annonce

... men det er sjældent
kl. 18.00 Vores aftensmad
kl. 19.30 Puttes til natten og sover indtil næste morgen (for det meste)

Vi har hovedet i blød hver dag for at finde på mad, der tilfredsstiller Signe. Hun vil spise selv, men kan kun spise med fingrene. Det begrænser jo lidt, da f.eks. ris er svære at spise nok af med fingrene. Vi får pastaskruer og stegte kartofler i tern. Hun er ikke glad for kogte kartofler uden sovs, og det bliver jo noget værre snask, hvis hun skal spise kartofler med sovs med fingrene. Kan du anbefale en god kogebog med opskrifter til "fingerspisende" børn?

Mange hilsner
Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.